העמקת התרגול

פראניאמה, אסאנה ופילוסופיה

סדנת העמקה בת 5 מפגשים

עם הרמוני וג׳ף ליכטי

24-26 למרץ 2016

J&H

הזדמנות חד פעמית ללמוד ולתרגל עם זוג המורים ג׳ף והרמוני. הרמוני, אחת הנשים הבודדות בעולם (17 בכל העולם) שקיבלו הסמכה מלאה (certified) וג׳ף מורה בכיר לאשטנגה (authorized) ע״י פאטבי גויס (Sri Patthabi Jois). במשך 15 שנה ג׳ף והרמוני מלמדים בכל רחבי העולם כאשר בשנת 2009 פתחו את מרכזם בויקטוריה, קנדה ומשם הם יוצאים לסדנאות.

הסדנה תתמקד בפראניאמה, מדיטציה ואסאנה, הקשר החזק שביניהן, השזירה של תרגול האחד בשני וכיצד ניתן להעמיק את התרגול האישי מתוך חיבור זה. הסדנה מתאימה למתרגלים מכל הרמות.

יום חמישי:

17-20

שיחה ותרגול – מה זה שדהאנה (Sadhana)? איך לטפח תרגול רוחני בעולם המודרני.

בסוטרות של פטנג׳לי הוא מדבר איתנו על שלושה מרכיבים עיקריים ל Sadhana שפונים לעניינים העולים מתוך הגוף, הנפש והרוח. תוך כדי שימוש בסוטרות כבמורה דרך אנו נבחן ונראה כיצד טכניקות אלו מתייחסות לתרגולנו הנוכחי של היוגה.

תרגול עדין – ביסוס השורשים – מציאת המולה בנדה

מול בנדה – Mula Bandha – הידועה גם בכינוי מנועל השורש root lock, היא גם מפתח סודי לבניית ויצרת אימון יציב יותר ומאוזן וגם מרכיב מרכזי בתרגול פראניאמה. – מתוך תרגול קל נמצא דרכים לחיזוק הקשר עם המולה בנדה

יום שישי:

13-15:30

לעוף למעלה – שימוש בסדרה הראשונה עם דגש על טיפוח הבנה עמוקה יותר של האודיאנה בנדה וחשיבותה לתרגול.

המולה בנדה (Mula Bandha )מלווה באודיאנה בנדה (Uddiyana Bandha) – המנעול האנגרטי המעופף. בתרגול זה אנו נעבור דרך תנוחות הסדרה הראשונה עם דגש ספציפי על העמקת המודעות לשתי הבנדהות. מתוך מודעות זו נגביר את תחושת הקלילות וקלות התזוזה בתוך התרגול.

16-18:30

הסוטרות של פטנג׳לי – שילוב שמונת הזרועות בחיי היומיום. תרגול קל, תנוחות רסטורטיביות והכרות עם פראניאמה

יוגה היא המדע של הניסיון והפילוספיה של החיים. שמונת הזרועות מספקות לנו מדריך כיצד עלינו לחיות חיים מספקים, מלאים ומעצימים. כאשר אנו משלבים אותן בכל חלקי חוויותינו היומיומיות אנו מטפחים קשר עמוק יותר עם הזהות האמיתית שלנו.

מבוא לפרניאמה עם תרגול מונחה של נשימה מודעת – פראניאמה היא הרחבת אנרגיית החיים החיונית ב. הרחבת תרגול היוגה שלנו לאיבר הרביעי של תרגול מעמיק הריכוז שלנו ומשפר את הבריאות שלנו. אנחנו נחקור דרכים נגישות בקלות להתחיל אימון נשימה-שליטה.

יום שבת:

12-14:30

ניקוי עצבים – תרגול פראניאמה וחיזוק עמוד השדרה דרך הכרות עם נאדי שודהנה (סדרה שניה)

נאדי שודהנה (Nadi Shodhana) – הוא שמה של הסדרה השניה באשטנגה יוגה. עם זאת חלקים נרחבים מהסדרה הינם אסאנות קלאסיות אשר נגישות ומועילות לכל אחד, ללא קשר לרמת התרגול. ניתן לקבל יתרונות רבים מתוך למידה של תנוחות אלו כאשר הלמידה מכוונת לטיפוח יותר כוח בעמוד השדרה ולב פתוח ומקבל יותר

15-17

שיחה ותרגול מדיטציה: Kaivalya – המטרה של היוגה: ללמוד להרגיע את הנפש.

Kaivalya היא המטרה הסופית של תרגול היוגה שלנו. בסוטרות היוגה פטנג'לי מדבר על כמה דרכים לטפח יותר בהירות וריכוז. נתאר שיטות שונות אלו למודעות, mindfulness, ונתרגל עם סוג של מדיטציה מטא (Metta Meditation) כדי להגדיל תחושה כללית  של רווחה, אהבה, טוב לב וחסד גם לעצמנו וגם  לאחרים.

מחירון*

רק חמישי            יום             יומיים          שלושה ימים

₪290             ₪590          ₪990           ₪1290

*מדיניות ביטולים

ניתן להציע מחליף שייקח את מקומכם בכל עת כל עוד המחליף אינו רשום כבר לסדנה.

במידה ולא מצאתם מחליף, יחולו דמי הרישום והביטול הבאים:

ביטול עד 1.2 – 25% דמי ביטול

ביטול עד 30.2 – 50% דמי ביטול

ביטול אחרי  1.3– 100% דמי ביטול (אין החזרים).

אודות הרמוני

IMG_5561

החיפוש של הרמוני לרוחניות, בריאות, ואיזון הביא אותה לאשטנגה יוגה לאחר שנים של ריקוד. הרמוני למדה סנסקריט באוניברסיטה, ומחזיקה בתארים כפולים בפילוסופיה ולימודי דת במזרח.
בשנת 2002, היא נסעה לסין והחלה לתרגל מדיטציית ויפאסנה תוך כדי לימודים במספר מנזרים בודהיסטים. חוויות אלה עודדו אותה להמשיך את דרכה של האשטנגה יוגה בשילוב עם תרגול מדיטציה.
להרמוני יש עניין עמוק באיורוודה, וכמורה מטרתה היא לעודד ולעורר את התלמידים לגלות את העומק והחוכמה המגולם בתוכנו.

אודות ג׳ף

IMG_4956

ג'ף גדל במשפחה מחויבת לרוחניות ושירות. בשנת 1993 הוא התנדב בהודו עם אמא תרזה באמצעות הכשרתו כחובש טיפול נמרץ לעבודה עם ״האחיות של צדקה״ (Sisters of Charity).
קריירת 16 השנים שלו כחובש חיזקה את אמונתו להמשיך בגישה מקיפה, פרו-אקטיבית לבריאות פיזית, נפשית, ורוחנית.הצורך למצוא שלום, בעיצומו של תוהו ובוהו, הביא אותו לאשטנגה יוגה.
לג'ף יש גישה פרגמטית בלימוד האשטנגה יוגה, ואמון עמוק שדרך היוגה יכולה ליצור בריאות ואיזון אישיים.