light

טיפוח האור הפנימי של היוגה

חמישה שלבים של סמאדהי

סדנה בשני חלקים

גיא דונהאי

22-24 לדצמבר סופ״ש ארוך

חלק ב' -סמאדהי עדין, סמאדהי של אושר וזהות

לרכישה

שמחים לארח פעם נוספת את גיא לסדנת ההמשך, סדנה מעמיקה ומעשירה. גיא, מורה עם ותק של מעל 30 שנה בהוראת יוגה, התחיל בשאלה הקטנה של פטאבי ג׳וייס, מפתח האשטנגה, המשיך לעולמות נוספים, לימד במשך 25 שנה בשאלה שלו בניו יורק, יום יום, תרגול מייסור מעמיק ועכשיו מתארח אצלנו שוב, לסדנת המשך. כמות הידע שגיא צבר במרוצת השנים היא מדהימה והוא בא לחלוק איתנו את תבונתו והבנתו. סוף השבוע הארוך יכלול תרגולי מייסור, סדנאות עומק שכוללות תרגול אסאנה, פראניאמה, מדיטציה, פילוסופיה ושיחות.

ארבע הרמות של samprajnata samadhi הן ויטארקה (עם מחשבות), ויצ'רה (עם ניתוח), אננדה (על אושר) ואסמיטה (על זהות). מעבר לאלה נמצא שלב חמישי המכונה asamprajnata samadhi.

वितर्कविचारानन्दास्मितारूपानुॗमं १७॥
1.17 vitarka-vicārānandāsmitā-rūpānugamāt-saṃprajñātaḥ

विरामप्रत्ययाभ्यासपूर्वः संस्कॾनः १८॥
1.18 virāma-pratyayābhyāsa-pūrvaḥ saṃskāra-śeṣo'nyaḥ

הרמה החמישית היא השלב האולטימטיבי של היוגה כפי שמתבטא בהגדרה של פטנג'לי:

योगश्चित्तवृत्तिनिरोधः ॥ २॥
1.2 יוגה citta-vṛtti-nirodhaḥ

तदा द्रष्टुः स्वरूपेऽवस्थानम् ॥ ३॥
1.3 tadā draṣṭuḥ svarūpe'vasthānam

כאשר ה-vrittis (המחשבות) בוטלו לחלוטין, אז הרואה נחווה כפי שהוא באמת, בעוד כאשר יש vrittis, נראה שהרואה מתמזג עם המוח.

वृत्तिसारूप्यमितरत्र ॥ ४॥
1.4 vṛtti-sārūpyam itaratra

בסדנה הראשונה באוקטובר, חקרנו את הרמה הראשונה – ויטארקה – "עם מחשבות" בסדנה שנייה זו נתחיל בחקירת ויצ'רה – סמאדהי של הרמה העדינה. הרמה העדינה נוגעת לתודעה ולפראנה. פראנה פירושה אנרגיה אבל גם נשימה. פראנה היא כלי התודעה וגם השליטה בגוף הפיזי. מכיוון שפראנה קשורה לנשימה, פראניאמה היא המפתח להיכנס לרמה זו.

ביום השני נתמקד באננדה סמאדי. אננדה פירושה אושר. כאשר אברי החישה הופכים מופנמים באמצעות תרגול פראטיאהרה, התחושה שנוצרת בתודעה היא של אושר. אומרים שהתענוג שחווים כאשר החושים מפסיקים את תשוקתם לחוויה, גדול בהרבה מכל תענוג שניתן להשיג באמצעות החושים. אז זה הופך למוקד הקליטה.

ביום השלישי המוקד יהיה אסמיטה – זהות. לאחר שתחושת האושר נחווית, נשאלת השאלה: מי חווה זאת? המדיטציה עוברת אל היודע או המתנסה, התחושה של אני. עם זאת, יודע זה אינו עדיין העצמי האמיתי. זוהי התודעה כפי שהיא מעוצבת על ידי חווית העצמי. תודעה ונפש הן שתי תופעות נפרדות. במצב הרגיל שלנו, אנחנו יכולים לחוות רק דרך התודעה. תחושת הזהות היא עדיין מחשבה בשלב זה, אפילו באסמיטה סמדהי.

ברגע שהאסמיטה סמאדהי הוקמה, המוח מוצא מנוחה מוחלטת. אם יש ניתוק מוחלט בשלב זה, המוח מפסיק את כל השינויים והופך לאנרטי. אז ניתן להגיע לרמה הגבוהה ביותר של סמאדהי – החוויה של אסאמפראג'נאטה סמאדהי. הרמה הגבוהה ביותר הזו היא תודעה במנותק מהנפש. הרגשות המתקבלים הם sat, chit ananda – אמת, תודעה ואושר.

האם באמת נוכל לעבור את המסע הזה כפי שהוא מתואר? נוכל להציץ. באמצעות הדרכה של טקסטים ותרגולים מקודשים, נוכל לחוות חוויות זמניות. ניתן להרחיב את אלה בהדרגה. ההתכנסות יחד עם אחרים במדיטציה נותנת תמיכה רבה. כוונה משותפת מחזקת את היכולות שלנו לחוות לעומק. עם הביטחון שהחוויה הזו נותנת, אנחנו יכולים לקבל מוטיבציה להמשיך במדיטציות שלנו.

סמאדהי היא תופעת טבע. זו זכות מלידה של כל בן אדם. זו תכלית החיים. זה הרצון הבסיסי היחיד שיש לכל אחד, שמתעוות או מוסט דרך רצונות חומריים וחושניים. זוהי הדרך היחידה לבריאות ואושר אמיתיים ולטיפוח האור הפנימי.

הסדנה תהיה שילוב של פרקטיקה, תיאוריה ודיון. עם בסיס בתרגול אסאנה, פראניאמה, פראטיאהרה ומדיטציה, שיתוף של טקסטים קדושים ושאלות ותשובות.

הסופ״ש כולל שני תרגולי מייסור ושלוש סדנאות, מומלץ ורצוי להגיע לכל 3 הסדנאות מאחר וזהו תהליך והן כן מסתמכות אחת על השניה במידת מה :

יום חמישי 22.12 – תרגול מייסור 8-10
יום חמישי 22.12 – vichara – סדנה – 12-15
יום שישי 23.12 – ananda – סדנה – 13-16
יום שבת 24.12 – תרגול מייסור 9-11
יום שבת 24.12 – asmita – סדנה – 12-15

עלות הסופ״שׁ המלא 960₪

ניתן לרכוש סדנה בודדת/מייסור בודד – לרכישה לחצו