יוגה למתחילים בתל אביב

יוגה למתחילים בתל אביב

יוגה למתחילים בתל אביב היא דרך מצוינת להתחיל במסע היוגה שלך בסביבה תומכת ומסבירת פנים. בין אם אתה יוגי ותיק שמחפש להעמיק את התרגול שלך או חדש לגמרי ביוגה, יש הרבה אפשרויות למציאת שיעורים המותאמים לצרכים ולמטרות שלך.

אחד הדברים הטובים ביותר בתרגול יוגה בתל אביב הוא קהילת היוגה התוססת של העיר, יש הרבה הזדמנויות להתחבר עם יוגים אחרים וללמוד ממורים מנוסים. כמו כן, אוכלוסיית העיר המגוונת מביאה לכך שניתן למצוא בסטודיו שיעורים במגוון סגנונות ושפות.

המילה יוגה בסנסקריט פרושה איחוד. האיחוד בין המיינד/התודעה והאני שמתנהל בסביבה. זהו איחוד שקיים תמיד אבל אנחנו לומדים דרך תירגול ההשקטה וההתבוננות לראות ולחוות את האיחוד הזה – האמת. בסוטורות של פטנג'לי (הטקסט העיקרי שמהווה את הבסיס לפילוסופית היוגה) נכתב:

yoga chitta viriti nirodaha – היוגה היא השקטת תנודות התודעה.

אז מאיפה כדאי להתחיל אם אתם מתחילים שמחפשים לנסות יוגה בתל אביב? הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל במסע שלך:

מצא סטודיו או מורה שמרגישים נכון עבורך

יוגה למתחילים בתל אביב יכולה להיות מאיימת, במיוחד אם אינכם בטוחים למה לצפות. כדי להפוך את החוויה לנוחה יותר, חפשו סטודיו או מורה שמציעים אווירה מסבירת פנים והנחיות ברורות.  הסטודיו מציע שיעורים ידידותיים למתחילים, שיעורי המייסור והויניאסה בבקרים מתאימים מאוד למתחילים כמו גם שיעור הויניאסה ברביעי בערב. אל תחששו לשאול לגבי רמת הקושי כשאתם מגיעים לסטודיו.

שיעורי אימון אישי / מייסור סטייל ימי ב' וד' 7:00-10:20, ימי א', ג' וה' 7:00-09:45 ויום שבת 09:30-11:30. שיעורים אלה מועברים כמו שיעור פרטי, אך במקביל עם כמה תלמידים שנוכחים בסטודיו. המורה מלמד את התלמיד דבר מה והתלמיד חוזר ולומד את הדבר וכך המורה מקדם ומלמד את התלמיד לפי רמתו בהסתמך על סדרות התנוחות של אשטנגה יוגה.

התחל עם שיעור עדין או ברמת מתחילים

אם אתה חדש ביוגה, חשוב להתחיל בשיעור שמותאם לרמת הניסיון שלך. חפש שיעורי הסטודיו הרגועים יותר (מייסור וויניאסה בבקרים, ושיעורי הויניאסה בערבים המאוחרים), שכן סביר להניח שהם יהיו בקצב איטי יותר ומתמקדים יותר בהוראת היסודות.

אל תדאג שהכל יהיה נכון. יוגה למתחילים בתל אביב יכולה להיות מאיימת, במיוחד אם אינכם מכירים את התנוחות או הטרמינולוגיה. זכור שכולם צריכים להתחיל איפשהו, וזה נורמלי לחלוטין לעשות טעויות או להרגיש מביך כשאתה מתחיל. הדבר החשוב ביותר הוא ליהנות, להישאר נוכח ולהיות אדיב לעצמך.

שקול לנסות סגנונות שונים של יוגה. הסטודיו מציע שיעורי אשטנגה, ויניאסה ומייסור. לכל סגנון יש קבוצה ייחודית משלו של יתרונות ואתגרים, לכן מומלץ לנסות כמה שיעורים שונים כדי לראות מה מהדהד אתכם.

יוגה למתחילים בתל אביב – אל תפחד לשאול שאלות

אם אינך בטוח מהי תנוחה או כיצד לעשות זאת, אל תפחד לבקש עזרה מהמורה שלך. מורות הסטודיו יותר משמחות לספק שינויים או הנחיות נוספות כדי לוודא שאתה מרגיש בנוח ובטוח בתרגול שלך.

לא להתבייש ולא להתייבש – הקשיבו לגוף שלכם. יוגה למתחילים בתל אביב יכולה להיות תובענית פיזית, לכן חשוב להשים לב שלא להתייבש (במיוחד בלחות התל אביבית) ולהקשיב לגוף. אם אתה מרגיש עייף או אי נוחות במהלך השיעור, אל תפחד לקחת הפסקה או לשנות תנוחה כדי שתתאים לצרכים שלך.

תמשיך להתאמן! יוגה למתחילים בתל אביב יכולה להיות מאתגרת לפעמים, אבל היתרונות שווים את זה. עם תרגול קבוע, תתחיל להבחין בשיפורים בכוח, בגמישות ובתחושת הרווחה הכללית שלך. אז אל תתייאשו אם אינכם רואים תוצאות מיד – פשוט המשיכו להופיע על המחצלת וליהנות מהמסע.

בסך הכל, יוגה למתחילים בתל אביב היא דרך נפלאה להתחיל במסע היוגה שלך בסביבה תומכת ומסבירת פנים. עם הסטודיו או המורה המתאים, שיעור ברמת מתחילים ונכונות לנסות סגנונות שונים ולשאול שאלות, תהיו בדרך לתרגול יוגה מספק ומתגמל.

שיעורי היוגה בסטודיו

שיעורי היוגה בסטודיו מתמקדים בעיקר באספקט אחד של היוגה שנקרא תרגול האסאנה – התרגול הפיזי – התנוחות. החיבור לתרגול בדרך כלל אצל המתרגל החדש מגיע מתוך חיבור פיזי לאימון הגופני של החיזוק, הגמישות והנשימה שמתורגלים ביוגה. האימון הפיזיולוגי של היוגה הוא אלמנט חשוב בפני עצמו (נפש בריאה בגוף בריא), אבל הוא מהווה גם מבואה לתרגול המנטלי/תודעתי. דרך ההתבוננות פנימה, לקיחת הזמן הזה לעצמינו וההקשבה לגוף שלנו ולמחשבות שלנו, אפשר ללמוד הרבה על עצמינו ועל החיים שלנו. בעצם, התירגול הפיזי והתיאוריה שמאחורי הפילוסופיה של היוגה הם שני צדדים של אותו מטבע.

יוגה לבונטין הינו מרחב מקסים, מואר ונעים לתרגול יוגה בתל אביב. ביוגה קיימות שיטות שונות שנותנות דגש על אלמנטים מסויימים בתרגול תנוחות יוגה. כיום, שיטות היוגה המרכזיות הנלמדות ביוגה לבונטין מושתתות בעיקרן על ויניאסה כלומר תרגול דינמי, תנועתי, שמבוסס על החיבור בין הנשימה לתנועה.

שיעורי אימון אישי / מייסור סטייל ימי ב' וד' 7:00-10:20, ימי א', ג' וה' 7:00-09:45 ויום שבת 09:30-11:30. שיעורים אלה מועברים כמו שיעור פרטי, אך במקביל עם כמה תלמידים שנוכחים בסטודיו. המורה מלמד את התלמיד דבר מה והתלמיד חוזר ולומד את הדבר וכך המורה מקדם ומלמד את התלמיד לפי רמתו בהסתמך על סדרות התנוחות של אשטנגה יוגה.

אנשים שונים מתחברים לשיטות תרגול שונות ולמורים שונים. ההמלצה שלנו היא בתחילת הדרך להתנסות עם שיעורים ומורים מגוונים על מנת למצוא את הדרך שנכונה וקוסמת לכם. הדבר שלנו ביוגה לבונטין היה חשוב ביותר הוא להביא מורים מקצועיים, עמוקים וטובים במיוחד ולכן אנחנו מתחייבים על רמת הוראה מצויינת ולתלמיד רק נשאר לחוש את מידת החיבור והטעם האישי שלו.

דגשים פרקטים

  • * כדאי להגיע לפחות 10 דקות לפני תחילת השיעור.
  • * לפני השיעור הראשון יש למלא טופס רישום ושאלות בריאותיות ואף ליידע את המורה במידה ויש עניינים בריאותיים.
  • * את אימון היוגה מוטב לבצע על קיבה קלה. עדיף לא לאכול 3 שעות לפני האימון.
  • * בואו לבושים בבגדים שנוח לכם בהם ומאפשרים לגוף לנוע בחופשיות.
  • * האימון מתבצע ברגליים יחפות
  • * בסטודיו ישנו ציוד שמתאים לתרגול וישנם מזרונים שניתן להשתמש בהם. 
  • * בזמן השיעור זכרו שהמטרה של היוגה זו הקשבה לכן שימו לב שאתם לא עובדים מתוך כאב ומתוך הרגשה של אי-נוחות.

נשמח לעזור בכל בקשה, התלבטות או שאלה שישנה. אם לגבי אופי היוגה שמתאימה לכם, כמות הפעמים שמומלץ לתרגל ואם לגבי עיניינים אדמינסטרטיבים וכספיים .