העמקת תרגול מתוך נתינה וקבלה של Adjustments

Primary Series

סדנה בשני סופי שבוע

גיא דונהאי

21-22 לאפריל & 5-6 למאי

לרכישה

התאמות, adjustments הן בלב תרגול האשטנגה המסורתי. ככל שיותר ויותר תלמידים ממלאים שיעורים כך יש פחות ופחות הזדמנות לחוות את דרך הלמידה הזו. אפילו בהודו המסורת הזו הולכת לאיבוד: בשאלה המקורית של מייסור היה מקום ל-8 תלמידים בלבד והיו שני עוזרים, כך שכולם למדו מקבלת הדרכה מעשית.

בסדנה זו, תקחו על עצמכם את התפקיד של תלמיד ומורה המחליפים הלוך ושוב שוב ושוב. בכל מפגש נעבוד רק עם כמה תנוחות שיחזרו על עצמם שוב ושוב. תעמיקו, הן בתרגול ההוראה והן בתרגול היציבה. במקום לתרגל 50+ אסאנות פעם אחת, תתרגלו מספר אסאנות קטן הרבה פעמים. זה נכנס עמוק.

העיקרון הראשון של היוגה הוא אהימסה – "אל תזיק" – זה אומר גם "היה אוהב, חומל, מטפח ואדיב" – אלו הם הדרישות העיקריות לבטיחות, אמון, כניעה ויעילות.

תתחלקו לקבוצות קטנות חבר אחד יתאים, אחד יותאם ואחד יתבונן. ואז התפקידים מתחלפים. לאחר שכלום עשו את כל התפקידים בקבוצה הקטנה הקבוצות ישתנו והשיטה חוזרת על עצמה. הרבה פעמים כל אסאנה כבר אמרנו ?

רק אסאנה אחת מוצגת בכל פעם, ההתאמות מוצגות על ידי הדגמה: יוצעו מספר וריאציות. לגופים שונים יש צרכים שונים וניתן להתאים כל יציבה בכמה דרכים בהתאם לגוף התלמיד. יש מספיק זמן לשאול שאלות במקרה של ספק. גיא יצפה בכל הקבוצות מקרוב וייתן עצות ועזרה ככל שיידרש.

כל מפגש יתחיל בהתאמות חוזרות מימים קודמים, כדי שהזיכרון לא יאבד והמתודולוגיה תעמיק. לאחר מכן יוצגו אסאנות חדשות. זה כמו תרגול בסגנון מייסור: חזרה, שינון והעמקה לאורך זמן. המערכת עובדת טוב מאוד. זה נוסה ונבדק במשך עשרות שנים. זו הדרך שבה גיא אימן את עוזריו ב-30 השנים האחרונות.

ההתאמות נועדו לחנך את הגוף לנוע בתבונה, להשתמש באופן סלקטיבי בשרירים הנכונים ולהרפות מתח המגביל את התנועה בכיוון הרצוי.

התאמות יכולות לאפשר לתלמידים להרגיש כאילו הם מתרגלים אסאנה בצורה נכונה במקום שבו הם היו נאבקים, וברגע שהיציבה הועמקה באמצעות התאמה היא נגישה יותר בקלות באמצעות תרגול עצמאי.

ההתאמות צריכות לתת לתלמיד תחושת שחרור, חופש תנועה ובטיחות ובו בזמן להשאיר אותם מקורקעים, יציבים ובטוחים. דרך הרגשה מקורקעת ובטוחה, הגוף יכול להיכנע להדרכה מושכלת ולעבור אל או לעבר אסאנה "מושלמת" רצויה.

הנעת הגוף בטווחי התנועה הטבעיים שלו אינה דורשת כוח אלא הבנה והכוונה, רגישות ותפיסה נכונה – אלו הן התכונות שנפעל לטפח.

הסדנה מתאימה למתרגלים בעלי תרגול יוגה עקבי וקבוע. זה אידיאלי למתרגלי אשטנגה עם תרגול קבוע במשך 6 חודשים ומעלה. עם זאת, גם מתרגלים גמישים שמגיעים ממסורות אחרות יתקבלו בברכה. אם אתה לא מתאמן קבוע הסדנה יכולה להיות קשה לגוף. הסדנה מתאימה למתרגלים שמתרגלים את הסדרה הראשונה.

יום שישי 21.4 – Adjustments – סדנה למידה – 15-18
יום שבת 22.4 – מייסור – 9-11
יום שבת 22.4Adjustments – סדנה למידה – 12-15


יום שישי 5.5 – Adjustments – סדנה למידה – 15-18
יום שבת 6.5 – מייסור – 9-11
יום שבת 6.5Adjustments – סדנה למידה – 12-15

לרכישה לחצו

ניתן לרכוש סופ״ש בודד