שלושה שבילים יוגיים

השוואה בתיאוריה ובפרקטיקה

תאריך חדש יפורסם בהמשך

Guy Donahaye

לרכישה

ישנן הגדרות שונות ליוגה – ריכוז, איחוד, מיומנות בפעולה, חוסר איחוד וכו' – נראה שזה מרמז על קיימות יוגות שונות – האם זה נכון? מסורות שונות מציעות גם סוגים שונים של תרגול – האם אלו מובילים לתוצאות שונות? או שמא יוגה היא אחת? האם כל הטכניקות הללו מובילות לאותה מטרה?

בסמינר לימודי זה נשווה את התורות והתרגולים הכלולים ביוגה סוטרה, האטה יוגה פראדיפיקה, אופנישדות, בהגווד גיטה ותורותיו של סרי שנקראצ'ריה.

יש קונדליני יוגה, ראג'ה, טנטרה, קריה, מנטרה, לאיה, האטה יוגה… ורבים נוספים – אבל את כולן ניתן לקבץ בשלוש קטגוריות עיקריות: ג'נאנה (דרך הנפש) – השביל המלכותי, קארמה (דרך הגוף) – מיומנות הפעולה ובהאקטי יוגה ( דרך הלב) – נתיב ההתמסרות. כל סדנה תתמקד באחד משלושת הנושאים הללו. כל מפגש יהיה בנוי משלושה חלקים:

בסדנה זו נחקור ונשווה את שלושת הנתיבים הללו כפי שהם מופיעים בטקסטים שונים ולאחר מכן נשלב אותם לתרגול אחד המשלב את כולם. הסדנה בנויה עבור מתרגלי יוגה מכל הזרמים והגישות אשר מבקשים להעמיק את ההבחנה והידיעה כמו גם להיחשף לזרמים וגישות חדשים שלא היו מוכרים להם בעבר. זוהי הזדמנות יחודית ללמוד ממורה כמו גיא. התחיל בסטודיו הראשון של פטאבי ג׳וייס במייסור, מפתח האשטנגה, המשיך לעולמות נוספים, לימד במשך 25 שנה בסטודיו שלו בניו יורק, יום יום, תרגול מייסור מעמיק. בשנים האחרונות עבר גיא ללמד יוגה אינטגרלית תחת הנחייתו של מורו בעשורים האחרונים, ד״ר ק.ל.ס ג׳ויס .

לרכישה