סדנאות יוגה

IMG_7659

אסאנה, מדיטציה, ומה שביניהן

סיוונה קליגר

שבת 15.2

15:00-18:00

עלות הסדנה לתלמידי הסטודיו 100 שקלים בתשלום מראש

עלות הסדנה לתלמידים מהחוץ 120 שקלים בתשלום מראש

"יוגה" – כולנו כביכול מכירים את משמעות המונח הזה, יודעים איך זה מרגיש בגוף, מגיעים לסטודיו פעמיים שלוש בשבוע, מאמנים את גופנו ונשימתנו ועדים לשינוי שלאט לאט התרגול הזה מייצר. לא פעם, אני מניחה, אמרתם לעצמכם דברים כמו: "ואו…הגוף שלי מתחזק ומתגמש, אבל משהו גם קורה לי מבפנים…אני מרגיש/ה אחרת אחרי תרגול, מצב הרוח שלי משתנה"…

  ב"Hatha Yoga Pradipika" , אחד מכתבי היוגה המוכרים ביותר כתוב (בתרגום חופשי שלי): "המטרה העיקרית של ההאטה יוגה היא לייצר איזון מוחלט בין הכוחות השונים הפועלים על הגוף הפיזי, המנטאלי והאנרגטי. כשאיזון זה נוצר, באה עימו התעוררות של כוח מרכזי הקיים באדם, ואחראי על התפתחות התודעה האנושית. אם השימוש ביוגה אינו נעשה למטרה זו, הרי שהיא מפוספסת".

היוגה מציעה מגוון רחב ועשיר של תרגולים פיזיים ('אסאנות' ) ואחרים  (פרניאמה, מדיטציה, קרייה יוגה, מנטרות, מודרות) כאשר לכל התרגולים מטרה משותפת: ריסון והשקטת התודעה ויצירת חוויה שהיא לא רק פיזית, אלא חוויה מנטאלית מדיטטיבית עמוקה.

אני מזמינה אתכם להתוודע אל נתח קטן מהידע העצום שהמסורת הזו מביאה איתה ולנסות לעשות קצת "חיבורים" בין ההיבטים השונים בדרך היוגה. נתרגל תרגול פיזי ממושך ומוקפד שיכלול תרגולי נשימה, מדיטציה ובסופו גם דיון פילוסופי, ונלמד שבעצם, המרחק בין להזיע על המזרון לבין לשבת ללא תנועה ולמדוט הוא לא כ"כ גדול.

 הסדנה מתאימה למתרגלים מכל הזרמים.