כשזה מגיע לבחירת שגרת כושר, אולי אתה תוהה אם לנסות יוגה או פילאטיס. שני התרגילים מציעים יתרונות רבים לגוף ולנפש, אך הם שונים בתכלית מבחינת המיקוד והגישה שלהם. הנה מבט מקרוב על ההבדלים והדמיון בין יוגה לפילאטיס, כדי לעזור לך להחליט מה מתאים לך.

יוגה ופילאטיס הן צורות פעילות גופניות פופולריות שיש להן דמיון והבדלים רבים. 

מקורות ופילוסופיה

כאשר באים לבחון בין יוגה או פילאטיס אחד ההבדלים העיקריים הוא המקור והפילוסופיה שלהם. יוגה היא תרגול עתיק שמקורו בהודו לפני למעלה מ-5,000 שנה. המילה "יוגה" פירושה "איחוד" ומתייחסת לאיחוד של הגוף, הנפש והרוח. יוגה היא תרגול הוליסטי הכולל תנוחות גופניות, טכניקות נשימה ומדיטציה.

פילאטיס, לעומת זאת, פותח על ידי ג'וזף פילאטיס בתחילת המאה ה-20. פילאטיס נועד במקור כצורת שיקום לספורטאים ורקדנים פצועים. הוא מתמקד בפיתוח כוח הליבה ושיפור היציבה והיישור.

סוגים וסגנונות – יוגה או פילאטיס

הבדל מרכזי נוסף בין יוגה או פילאטיס הוא סוגי וסגנונות הפעילות הגופנית שהם מציעים. יוגה היא מונח הרבה יותר רחב ומקיף מגוון רחב של סגנונות ותרגולים בסטודיו אנחנו מציעים שיעורי אשטנגה וויניאסה .פילאטיס, לעומת זאת, היא צורת פעילות גופנית ספציפית וממוקדת יותר. בעוד שישנן וריאציות שונות של פילאטיס, עקרונות הליבה והתנועות עקביות בדרך כלל. כמה צורות נפוצות של פילאטיס כוללות פילאטיס מזרן, פילאטיס רפורמר ופילאטיס על הכדור.

יתרונות פיזיים ביוגה או פילאטיס

גם יוגה וגם פילאטיס מציעים מגוון יתרונות גופניים, אך הם נוטים להתמקד בהיבטים שונים של הגוף. יוגה ידועה בדגש שלה על גמישות וטווחי תנועה. תרגול יוגה קבוע יכול לעזור לשפר את הגמישות ולמנוע פציעות.

פילאטיס, לעומת זאת, מתמקד בפיתוח כוח הליבה ושיפור היציבה והיישור. תרגול רגיל של פילאטיס יכול לעזור בבניית כוח וחיטוב השרירים, במיוחד בליבה ובפלג הגוף התחתון. 

אחד ההבדלים העיקריים בין יוגה לפילאטיס הוא סוג התנועות המעורבות. יוגה כוללת מגוון רחב של תנועות, כולל תנוחות עמידה, תנוחות איזון, פיתולים והיפוכים. פילאטיס, לעומת זאת, מתמקד בתנועות מבוקרות ומדויקות המתבצעות על מזרן או עם ציוד מיוחד.

יתרונות נפשיים

בנוסף ליתרונות הגופניים, יוגה מציעה גם יתרונות נפשיים. יוגה ידועה בזכות הדגש שלה על מיינדפולנס ועל נוכחות ברגע. השילוב של פעילות גופנית ומדיטציה יכול לעזור להפחית מתח ולשפר את הרווחה הנפשית הכללית.

אחד ההבדלים הבולטים בין יוגה לפילאטיס הוא הדגש על הנשימה. ביוגה הנשימה היא חלק מרכזי בתרגול ולעיתים קרובות מתואמת עם התנועות. בפילאטיס הנשימה חשובה, אבל היא לא מרכזית בתרגול כמו ביוגה.

לסיכום, גם יוגה וגם פילאטיס מציעים מגוון יתרונות פיזיים. עם זאת, יוגה עשויה להיחשב לאופציה הטובה יותר עבור אנשים מסוימים בשל הרבגוניות, כושר ההסתגלות והדגש שלה על מיינדפולנס. בסופו של דבר, הבחירה בין יוגה לפילאטיס מסתכמת בהעדפה אישית. אם אתם מחפשים תרגול שמתמקד בחיבור גוף-נפש ויש לו מיקוד רוחני או פילוסופי, יוגה עשויה להיות הבחירה הנכונה עבורכם. אם אתם מחפשים תרגול המתמקד בתנועות מדויקות ומבוקרות וממוקד יותר בכושר גופני, פילאטיס עשוי להתאים יותר.

נסו ותראו איזה מהם מהדהד איתכם. גם יוגה וגם פילאטיס יכולים להביא יתרונות רבים לגוף ולנפש שלך, אז אל תפחדו לנסות את שניהם ולראות איזה מהם מתחבר אליכם יותר. מוזמנים להירשם לשיעורי היוגה בסטודיו.