פטנג'לי נחשב לאבי פילוסופיית היוגה, והיוגה סוטרות שלו הן אחד הטקסטים החשובים והמשפיעים ביותר בנושא. סוטרות היוגה הן אוסף של 196 אפוריזמים, או סוטרות, המספקות סקירה מקיפה של הפילוסופיה והתרגול של היוגה.
לפי פטנג'לי, מטרת היוגה היא לשכך את תנודות הנפש, שהן המקור לסבל ולמצוקה נפשית. המוח נמצא כל הזמן בתנועה, מייצר מחשבות, רגשות ותחושות שיכולים להסיח את הדעת ולהפריע. על ידי הרגעת הנפש והפחתת התנודות הללו, אנו יכולים לחוות מצב של שלווה פנימית ובהירות.
כדי להשיג מצב זה של שקט נפשי, פטנג'לי מתאר שמונה שלבים או "גפיים" של תרגול יוגה, המכונה אשטנגה יוגה. האיבר הראשון הוא יאמה, המורכב מחמש קווים מנחים אתיים לחיים בעולם, כולל אי אלימות, אמת, אי גניבה, אי עודף ואי רכושנות. האיבר השני הוא הנייאמה, הכולל חמישה שיטות למשמעת פנימית וטיהור רוחני, כגון ניקיון, שביעות רצון, לימוד עצמי, התמסרות והתמסרות.
האיבר השלישי הוא אסאנה, המתייחס לתנוחות הפיזיות או לתנוחות היוגה. פטנג'לי מדגיש שהאסנות צריכות להיות יציבות ונוחות, ולאפשר לגוף להיות דומם ולנפש להיות ממוקדת. האיבר הרביעי הוא פראניאמה, או השליטה בנשימה, הנתפסת ככלי להרגעת הנפש וגישה למצבי תודעה עמוקים יותר.
האיבר החמישי הוא pratyahara, או נסיגה של החושים, הכוללת הפניית תשומת הלב פנימה והשתחררות מהסחות דעת חיצוניות. האיבר השישי הוא דהראנה, או ריכוז, הכולל מיקוד התודעה באובייקט או רעיון בודד. האיבר השביעי הוא dhyana, או מדיטציה, שהיא מצב של ריכוז ללא מאמץ ומתמשך.
האיבר השמיני והאחרון הוא סמאדהי, או הארה, שהיא המטרה הסופית של היוגה. בסמאדהי, הנפש שקטה לחלוטין ומשוחררת מכל תנודות, והפרט חווה מצב של איחוד עם האלוהי.
בסך הכל, הפילוסופיה של יוגה סוטרות של פטנג'לי מתמקדת בטיפוח של שלווה פנימית והארה רוחנית באמצעות תרגול יוגה. על ידי מעקב אחר שמונת איברי היוגה, נוכל ללמוד להרגיע את התודעה ולחוות תחושה עמוקה יותר של חיבור והגשמה.
בשיעורי היוגה בסטודיו אנחנו מתמקדים בעיקר בצד של אסאנות היוגה אולם רבים מהשיעורים מלווים בהסברים לגבי מונחים כמו דרישטי ובתרגול מדיטציה.