אשטנגה

מערכת שעות יוגה לבונטין

אשטנגה היא שיטת תרגול המאופיינת בסגנון הדינמי שלה המאפשר יצירת חום פנימי, הזעה והתנקות מרעלים. סדרות התנוחות הקבועות מבוססות על מסורת יוגה עתיקה שהוחייתה על ידי פטבהי ג'ויס. האלמנטים המרכזיים בתרגול האשטנגה הם נשימה, קאורדינציה בין נשימה לתנועה, ריכוז וניתוב אנרגתי בגוף. כל אלה יוצרים זרימת דם טובה יותר, גוף קל וחזק ותודעה שקטה.
באשטנגה ישנן 6 סדרות של תנוחות. שתיים הסדרות הראשונות באשטנגה הן הסדרות המרכזיות, שאיתן ודרכן אפשר לעבוד ולהתפתח. הסידרה הראשונה באשטנגה, שנקראת יוגה צ'יקיטסה, תפקידה לרפא, לחזק ולנקות את הגוף. זו הסדרה העיקרית שדרכה אפשר לצמוח מספר שנים רב ולעבור עמה תהליכים פיזיים ומנטלים עמוקים. הסדרה השניה של האשטנגה, שנקראת נאדי שודנה, מטרתה לאפשר ניתוב אנרגתי טוב בתוך ערוצי האנרגיה והיא מבוססת יותר על כפיפות לאחור. הסדרות ה3-6 הן הסדרות המתקדמות ביותר והן מבוססות על אסאנות אקרובטיות שדורשות מידת פתיחות וחוזק גבוהה ביותר.
אשטנגה יוגה נלמדת באופן המסורתי בשתי דרכים: שיטת האימון האישי – מייסור סטייל ושיטת השיעור המונחה. השיעור המונחה המסורתי כפי שהועבר על ידי פטבהי ג'ויס הועבר על ידי ספירת הנשימות בסנסקריט בלבד ונועד בעיקר עבור מתרגלי האימון האישי. בשיעורי האשטנגה המונחים ביוגה לבונטין, ניתנים דגשים נוספים שמאפשרים למידת עומק לתנוחות ואלמנטים ספציפיים בתרגול.

המילה אשטנגה משמעותה – שמונה גפיים, שמייצגות את שמונת הצעדים שבמהלכם אנחנו לומדים להשקיט את התודעה, דרך חיזוק וניקוי הגוף הפיזיולוגי והאנרגטי והגעה להארה. שמונת השלבים הם: אמות מוסר, התייחסות עצמית, אימון פיזי – תנוחות, אימון נשימה, ניתוב חושים, ריכוז, מדיטציה וחופש.