יוגה בחיי היום יום זה לא סתם קונספט, אנחנו חיים בעולם מודרני אפוף ועטוף בהפרעות דיגיטליות, במסרים שיווקיים, בצעקות תקשורתיות ובלחצים חברתיים, משפחתיים ותעסוקתיים ללא הפסקה. היוגה מאפשרת לנו לנתק עצמנו מכל זה, מהחיים המודרניים, הקצב המהיר, הדיגיטלי והבלתי מתפשר ולהתכנס בתוך עצמנו. אם זה מתוך תרגול אסאנות, מדיטציה, פראניאמה או כל תרגול יוגה אחר.

אנחנו חיים בעולם שלא מאפשר לחיות חיי יוגה, חיים של איחוד, חיים של הוויה אחת, מאחר ועולמנו המודרני הוא עולם מלא ברעשים התפרקויות והתפצלויות. באם היוגה מדברת על האיחוד, החיבור בין הגוף לנפש, החיבור בין ההוויה וההתכווננות, החיים המודרנים מפצלים ומחלקים עוד ועוד.

יוגה בחיי היום יוםיוגה בחיי היום יום זה מתחיל מתרגול היוגה היום יומי המאפשר לנו גם אם רק לחמש דקות, חצי שעה , שעה וחצי ואף יותר להתחבר שוב אל האיחוד, להשקיט את התודעה המרצדת ממרוץ החיים ולתת לה פשוט להיות נוכחת בהוויה. הנוכחות הזו, אם בתרגול פיזי של אסאנות, תרגול נשימתי, מדיטטיבי או אחר מאפשרת לנו להתקרב לאיחוד, מאפשרת לנו לתת לתודעה שקט שמתוכו תתאפשר האחדות.

בהתחלה אנחנו יותר מרוכזים בתרגול עצמו, בתחושה של כל שריר ושריר, מתרכזים בנשימה ובשאיפה, במיקום הידיים והרגליים, בתחושת האיברים, באגלי הזיעה הניגרים. ככל שהזמן עובר והתרגול הופך לרציף ומוכר יותר תחושות חדשות עוטפות אותנו ואנחנו מוצאים עצמנו קצת יותר שקטים, קצת יותר מודעים לעצמנו, לאני הפנימי ולאו דווקא לאני הגופני. התודעה נרגעת ממרוץ החיים ומאפשרת לעצמה להיות נוכחת ברגע.

ככל שנתרגל יותר יהיה לנו קל יותר ויקח לנו פחות זמן להגיע למצב התודעתי הזה, אותו המצב שמאפשר את האיחוד, אותה ההוויה הנוכחת. הניגוד שבין התרגול הפיזי להשקטה התודעתית הוא אחד מנפלאות היוגה, כך, מתוך מאמץ פיזי, מתוך התרגול ה"גשמי" מתאפשר התרגול התודעתי הרוחני.

יוגה היא החיבור, האיחוד בין הגוף והנפש וישנן דרכים רבות להתקרב לאיחוד זה, העולם המודרני מושך אותנו להפרדה והרחקה בין הגוף והנפש ומרחיק אותנו מחיבור לרוח, היוגה מאפשר לנו לפרקים לחזור לתרגל את האיחוד.

מוזמנים לבוא ולתרגל איתנו ואולי אפילו למצא רגעים של איחוד וחיבור בין הגוף והנפש ואולי אפילו למצא רגעים של שקט תודעתי וחיבור למקומות אחרים שלא נגישים לנו בחיי היום יום, חיבור למקום בוא האני לא נמצא יותר, מקום בו התודעה הינה אחת עם ההוויה.